22:53

TRAVELS: From Alaçatı with Love...



Dziś chcę Was zabrać do wspaniałej miejscowości jaką jest Alaçatı. To małe miasteczko znajduje się na zachodnim wybrzeżu Izmiru, i jest oddalone od niego około 80 km. Miejsce to jest znane z pięknej architektury, winnic i silnego wiatru, dlatego nazywane jest mekką windsurfingu i kitesurfingu (ale o tym w kolejnym poście).

Mój hotel znajdował się na obrzeżach miasteczka, jednak jeśli chciałam dostać się do jego centrum wystarczyło 'złapać' dolmusza  (mały, turecki busik) i w ciągu 7 minut znajdowaliśmy się na miejscu. W Alaçatı, w każdą sobotę jest bazar. Nie mogłam przepuścić tej okazji i nie zobaczyć jak to wszystko wygląda. W sobotę, zaraz po śniadaniu spakowaliśmy filtr do opalania, wodę, okulary przeciwsłoneczne i oczywiście aparat i wyruszyliśmy do miasta. Gdy wysiadłam na pętli busików moim oczom ukazał się wielki bazar z dziesiątkami stoisk. Muszę przyznać, że był olbrzymi ponieważ na początku droga ciągnęła się i ciągnęła.  Na bazarze udało mi się zrobić kilka zdjęć tego, co można było tam kupić. Koniec bazaru sygnalizowały stoika z żywnością - owocami, warzywami, przyprawami, orzechami. Zaraz za nimi naszym oczom ukazało się piękne miasteczko przypominające małe greckie czy hiszpańskie miejscowości.

Wąskie uliczki, piękne kamienice i budynki to zdecydowanie znak rozpoznawczy tej miejscowości. Wspaniała architektura, której z pewnością nie zobaczymy w Polsce. Nie ma zakątka gdzie nie znajduje się restauracja czy kawiarnia. Każda z nich ma swój styl, klimat i wygląda wspaniale. Gdybym miała dużo czasu i mogła tam spędzić kilka dni to z pewnością postarałabym się aby zajrzeć do każdej z nich! Przechadzając się ulicami możemy zauważyć, że jest tam wiele małych sklepików, nie tylko z pamiątkami ale także z biżuterią, dodatkami, szalami czy torebkami - jednak najbardziej klimatyczne są kawiarnie.

Osobiście ta miejscowość mnie zauroczyła, jestem pewna, że kiedyś tam wrócę, tym razem już na dłużej i usiądę z książką i turecką herbatą w jednej z kawiarni i będę cieszyć moje oczy tym pięknym widokiem.




Jeśli chodzi o mój strój, to postawiłam na wygodę (jak to bywa  na wakacjach). Ulubione sandały, wakacyjna, zwiewna sukienka i duża torba podróżna na wszystkie skarby, które zabraliśmy ze sobą na tę wycieczkę. Oczywiście nie mogłam zapomnieć o moich ulubionych okularach od Oasap!



DRESS: Bershka


SHOES: H&M
BAG: Stradivarius
SUNGALSSES: Oasap

55 comments:

  1. też wróciłam z Turcji :) bardzo fajna fotorelacja. Podziwiam,ze potrafiłaś chodzić w taki gorąc !

    ReplyDelete
  2. zdjęcie nr 3- hoho, bogactwo! pewnie się obkupiłaś, przyznaj się;) a tak poważnie, to świetne zdjęcia, aż mi się cieplej zrobiło (a za oknem deszcze i chłodne wiatry) :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. zdecydowanie bogactwo ;D pogoda za oknem zdecydowanie nie jest przyjemna

      Delete
  3. oo sukienka z bershki mam ją tylko w innej wersji kolorystycznej :>
    ogolnie relacja bardzo ciekawa , równiez podziwniam za wytrwałosc w taki upał :> ja potrafiłam tylko leżec na leżaku ;<



    http://maugosza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. I loved the photos, very nice
    agoratopronta.blogspot.com.br
    Beijos Vanessa

    ReplyDelete
  5. Jakie śliczne miasteczko :) I z Chodzieży również with love.

    ReplyDelete
  6. Jakie urocze miejsce. zakochalam sie!

    ReplyDelete
  7. Naprawdę piękne zdjęcia :) Lubię takie wąskie, kolorowe uliczki :) zawsze można znaleźć na nich coś ciekawego :) Nie ma to jak podróbki LV :P

    Co do Twojego ubioru, to ta sukienka jest prześliczna i to jest może dziwne, ale ja jej w Bershce (tak się odmienia?) nie widziałam :(((

    ReplyDelete
  8. Przyjemnie się ogląda takie zdjęcia, zwłaszcza gdy za oknem chłód ;)

    ReplyDelete
  9. wygladasz przeslicznie :) jestes sliczna. A fotki super, bardzo bym chciala moc byc w tych wszystkich miejscach ze zdjec... A podrobka LV nawet sliczna jak na podrobke hehe:p po ile je sprzedawali?

    ReplyDelete
    Replies
    1. właśnie żałuję, że nie zapytałam :( nawet z czystej ciekawości :(

      Delete
  10. Fantastic place, it's really so beautiful!
    The photos are brilliant! and i like so much the dress!
    kisses
    http://shinessinthedark.blogspot.com.ar
    I follow you now (:

    ReplyDelete
  11. zdjęcia są cudowne i dają namiastkę tamtego miejsca- ale na pewno nie oddają całego uroku. Po prostu trzeba tam być :)

    ReplyDelete
  12. torebki <3 gadżety <3
    Świetne zdjęcie! Sama przy okazji świetnie wyglądałaś :D!

    ReplyDelete
  13. genialne, to pierwsze zdjecie jest mega.
    no i piekna piekna piekna Ilonsi.

    ps. troszke Ci te zdjecia leca na prawo, kotku <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. wiem :<
      zauważyłam dopiero na komputerze a jak kadruję to ucina fajne kawałki foty

      Delete
  14. wspaniałe zdjęcia;)uwielbiam takie posty

    ReplyDelete
  15. Miło popatrzeć na zdjęcia od których aż bije ciepełko, szczególnie gdy za oknem deszczowo ;)

    ReplyDelete
  16. Wygląda na bardzo urokliwe miejsce z fantastycznym klimatem, tak jak lubię :) Chyba dodam do swojej listy wymarzonych miejsc do zwiedzenia ;)

    ReplyDelete
  17. świetne fotki;p
    uwielbiam takie 'stragany';p

    ReplyDelete
  18. dałabym wszystko, żeby teraz się znaleźć w takim miejscu! też uwielbiam takie wąskie, małe uliczki, oraz te małe miejscowe targi!

    ReplyDelete
  19. naprawdę cudownie <3 też wybieram się na wakacje za miesiąc i już nie mogę się tego doczekać...

    ReplyDelete
  20. fantastyczne miejsce,pozazdrościc! :) swietnie wygladasz.

    ReplyDelete
  21. przepiękne zdjęcia! zazdroszczę widoków :)

    ReplyDelete
  22. Wspaniały post! Świetny blog bardzo mi się podoba :)
    Świetne zdjęcia! bardzo ładna dziewczyna z Ciebie :D
    Mam tą samą sukienkę :D

    Zaraszam do śledzenia mnie http://leblogdesaly.blogspot.com/

    pozdrawiam :D

    ReplyDelete
  23. Łał. Rewelacyjne zdjęcia. Klimat mają!

    ReplyDelete
  24. ładne te zdjecia!
    Zparaszam do siebie!
    Buziaki! ;*

    ReplyDelete
  25. przepięknie tu u Ciebie ! Obserwuję, ja też tam chce być..... następnym razem wpakuję ci się do walizki :)

    http://kamikastyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. łaaa, ja też się zakochałam w tych bazarkach, tyle pięknych rzeczy w jednym miejscu! i ceny też całkiem fajne, kupiłam sobie sandałki za 5 lirów :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ja właśnie sobie nic nie kupiłam ;p za dużo ludzi było, ciężko coś wybrać; tylko wszystko oglądałam, podziwiałam :)

      Delete
  27. Super zdjęcia, az chce sie człowiek spakować i biec na samolot:)

    ReplyDelete
  28. Piękne miejsce i bardzo ładna sukienka :)

    ReplyDelete
  29. Zakochałam się w pierwszym zdjęciu. Aż chciałoby się usiąść przy jednym z tych stoliczków.

    ReplyDelete
  30. Świetne zdjęcia! Bardzo mi się podobają!

    http://whoneedschanel.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Piękne zdjęcia ; )
    Zazdroszczę podróży. Klimatyczne miejsce.
    Warto zapamiętać. Może kiedyś.
    Pozdrawiam,Inka

    ReplyDelete
  32. Piękne zdjęcia ; )
    Zazdroszczę podróży. Klimatyczne miejsce.
    Warto zapamiętać.
    Pozdrawiam, Inka.

    ReplyDelete
  33. absolutely gorgeous photos! xx

    ReplyDelete
  34. swietne zdjecia.
    pozdrawiam
    http://thirtiesinthecity.blogspot.de/

    ReplyDelete
  35. Hi dear!I like so much your blog! I follow you now on GFC and FB !I hope you follow me back, can you do the same for me? thank you!!

    ReplyDelete
  36. Uwielbiam takie wakacyjne fotki :)

    ReplyDelete
  37. Wow, zdjęcia są niesamowite, a Ty wyglądasz pięknie;) Rewelacyjne kadry i miejsca;)

    http://annaantje.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. szalenie mi się podoba twój blog

    ReplyDelete
  39. Torebki <3 to jakiś stragan ? dodaje !




    zapraszam :strange-woman.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. I absolutely adore this,honey!Wow!Rocking it!;)
    xx

    http://chicstreetchoc.blogspot.it

    ReplyDelete
  41. Sliczne zdjęcia i piekna sukienka:)

    ReplyDelete
  42. Wonderful Photos!!! I follow you now!!! I like your Blog!!! Many Greets Jeannette

    http://rimanerenellamemoria.blogspot.de

    ReplyDelete

Copyright © 2016 *THE PICKPOCKET* , Blogger